Saturday 26 February 2011

PENDAHULUAN
Alhamdullilah, bersyukur kita kehadrat ilahi dengan limpah kurnianya dapat saya menyiapkan blog ini mengikut garis masa yang telah ditetapkan serta junjungan besar nabi Muhammad S.A.W. dan juga para sahabat-sahabat dan sahabiah-sahabiah yang dimuliakan Allah.
Tujuan penulisan ini dihasilkan adalah untuk mendedahkan kepada masyrakat islam tentang fungsi dan peranan masjid dikalangan masyarakat dewasa ini dan juga pada zaman Rasullah dahulu dan sekaligus memperkenalkan masjid di kariah saya,Masjid Simpang Al-amin, Simpang Tiga. Aspek yang ingin saya kupaskan dalam penulisan saya ialah berkenaan dengan sejarah penubuhan masjid, seni bina sesebuah masjid,aktiviti yang dijalankan oleh Masjid Simpang Al-amin,masalah yang sering berlaku dan penyelesaiaan yang diambil oleh pihak masjid untuk setiap masalah yang berlaku.
Dengan terhasilnya blog penulisan ini, harapan saya kepada masyarakat di luar sana menyedari kewujudan dan kepentingan masjid dalam kariah anda dan berusaha untuk mengimarahkannya. Sekaligus dapat juga memberi gambaran kepada masyarakat tentang kewujudan dan keistimewaan masjid Simpang Tiga serta keunikan senibinanya yang telah dijalankan dalam usaha untuk memperkenalkan Masjid Al-amin,Simpang Tiga di mata masyarakat Malaysia.

No comments:

Post a Comment